GAYRİMENKUL SUNUMU

Eğer gayrimenkul satın almak istiyorsanız, o zaman ilk adım size sunum yapmaktır.. Sizi, emlak piyasasını öğreneceğiniz ve uygun bir mülk seçeceğiniz bir yolculuğa çıkarmaya davet ediyoruz.

          Ücretsiz Gayrimenkul sunumuna ne dahildir?

  • Ofisimizde sizin için uygun olan gayrimenkuller ile ilgili bilgilendirme yapıyoruz.
  • Uzman Gayrimenkul Danışmanı ile bölgedeki mülklerin ve İnşaat firmalarının projeleri ile ilgili tavsiyeler veriyoruz.
  • Gereksinimlerinizi ve isteklerinizi karşılayan mülkleri tespit ederek size en uygun olanları buluyoruz.
  • Yer Gösterme Belgemizi imzaladıktan sonra, beğendiğiniz gayrimenkullerin tanıtım turuna çıkıyoruz.
  • Beğendiğiniz bir mülk satın almaya karar verdiyseniz, gayrimenkul ile ilgili mülk sahibi ile fiyatını konuşarak teklif yapıyoruz. Arzu edilir ise mal sahibi ile yüz yüze ofiste görüşme yapıyoruz. Satın alma noktasında ise Ön Satış Sözleşmesi ile birlikte %5 depozit verilerek beğenilen gayrimenkulun satış işlemlerine başlıyoruz.

          GAYRİMENKULUN SATIN ALMA PROSEDÜRÜ

  1. STEP IN Web sitesinden gayrimenkul seçme

Sitemizde kaliteli özellikleri bulunan birçok seçenek bulacaksınız. İhtiyaçlarınızı karşılayan mülkleri kendiniz seçebilir veya gayrimenkul seçimi için mesaj bırakarak danışmanlarımızdan biriyle iletişime geçebilirsiniz. Uzmanlarımız hızlı bir şekilde size uygun özellikteki mülkler için sizinle iletişime geçecektir.

  1. Ücretsiz Gayrimenkul Sunumu

STEP IN istediğiniz özellikteki gayrimenkulleri ziyaret etmeniz için eşsiz bir fırsat sunuyor. Sitemizi inceledikten sonra görsel olarak beğendiklerinizi değerlendirebilmeniz için Uzman Danışmanımız gayrimenkulün bulunduğu bölgeyi ve çevresini tanımanızı sağlar.

  1. İşlem formaliteleri

İşlem formalitelerini tamamlamadan önce beğenilen ve satın alınacak gayrimenkule ait tüm belgeler, Belediye ve Tapu Müdürlüğüne gidilerek kontrol edilecektir.  Uzmanlarımız, mülkün yapı kullanım izin belgesini, kat mülkiyetini ve satışa engel herhangi bir haciz, ipotek gibi kısıtlayıcı bir durumun olup olmadığını araştıracaktır.

Ön satış sözleşmesi, belirli bir mülkün alıcı ve satıcı arasındaki mutabakatı neticesinde satışın gerçekleştirilmesi için Gayrimenkul firması tarafından üçlü bir anlaşma şeklinde düzenlenir.  Sözleşmede, alıcı ile satıcının görüşmeleri neticesinde  Gayrimenkul Uzmanı tarafından mülk hakkındaki bilgiler, mülkün satış tarihi ve fiyatı, ödenen depozit ve diğer koşullar sözleşmede detaylı olarak belirtilir.

  1. Ödeme

Mülk için ödeme, sonuçlandırılmış satış sözleşmesine uygun olarak gerçekleştirilir. Transfer, bankalar veya döviz yolu ile ödeme şeklinde gerçekleştirilir.

  1. Tapunun Alınması

Tapu harcının ödenmesinden sonra, alıcının isminin mülke (TAPUYA) kayıt edilmesi ile satıcının gayrimenkulü yeni sahibine devredildiğini doğrulayan bir ana belge alır. TAPU, satın alma ve satış sözleşmesinin sona ermesinden sonra, mahkemede herkes tarafından itiraz edilemeyecek, zamansız ve mutlak mülkiyet hakkının kurulması anlamına gelir. Bir veya daha fazla kişi veya tüzel kişiler gayrimenkul sahipleri olabilir.

          GAYRİMENKULÜN SATIN ALINMASI İÇİN GEREKLİ BELGELER

          Gayrimenkul firması tarafından sunulan belgeler:

  • Gayrimenkul faaliyetlerini gösteren lisans ve kayıt belgeleri
  • (Yabancı) vatandaşların mülk edinme hakkı ile ilgili yasal belgeler
  • Seçilen gayrimenkul ile ilgili tüm belgeler, herhangi bir engel, haciz veya ipotek varlığı ile ilgili veriler
  • Anadilinizde satış sözleşmesi
  • İnşaat şirketi sahibinin belgeleri veya ikincil piyasada gayrimenkul satın alma söz konusu olduğunda, gayrimenkul sahibi ile ilgili veriler

          STEP IN Gayrimenkul aşağıdaki belgelerinizin hazırlanmanıza yardımcı olacaktır.

  • Vergi numarası (bireysel vergi numarasının elde edilmesi, kişisel varlığınızı ve yabancı pasaportunuzun kullanılabilirliğini gerektirir; kayıt prosedürü 10 – 20 dakika sürecektir)
  • Belgeler için renkli fotoğraflar (4 fotoğraf gerekecektir: Tapu mülkiyet belgesi için, Kadastro kayıt için, noter için 2 fotoğraf daha)
  • Yabancı pasaportunuzun çevirisi (yeminli tercüman, TAPU ofisi için standart bir forma göre bir çeviri hazırlayacak ve noter ofisinde noter tasdikli olacaktır)
  • Vekaletname (Eğer TAPU’YA kendiniz gelemezseniz, Gayrimenkul Firmamızın sahibine vereceğiniz noter tasdikli bir vekaletname ile tapuda sizin adınıza işlemleri yapabiliriz. Sizin adınıza tapuyu alabilir, gerekli tüm prosedürleri su ve elektrik abaoneliği ile telefon ve internet bağlamanıza da yardımcı olabiliriz)

          SATIN ALMA SÜRECİNDEKİ MASRAFLAR

          TAPU işlenirken bir kerelik maliyetler

  • TAPU HARCI mülkiyet değerinin %4.0’dır. Ödeme devlet bankasında yapılır, masraflar alıcı ve satıcı tarafından ½ olarak ödenir. Mülkün satış değerine ve pazarlık aşamasına göre değişkenlik olabilir. Bazen sadece alıcı tarafından da ödeme yapılmaktadır.
  • Mülkiyet (noterde pasaport çevirisi ve tercüman, vekaletname verilmesi, çeşitli katkılar) ilgili maliyetler 600 tl kadardır.

          Diğer giderler

Ortalama olarak elektrik aboneliği 270 tl (yeni bir bina satın alınması durumunda) veya bir abonenin hesabının başka bir hesaba aktarılması – 100 tl (ikincil konut piyasası); su hizmetleri / su abonelik depoziti – 300 tl (yeni binalar için).

          Gayrimenkul yıllık bakım maliyetleri

  • Konut Fonu vergisi yılda 0,3 – 0,4%, (TAPU’DA belirtilen gayrimenkulün değeri) Vergi iki eşit taksitte ödenebilir (ilk taksit – Mayıs sonuna kadar, ikinci-Kasım sonuna kadar).
  • Atık vergisi şu anda toplam tutar 50 tl aşmaz.

Kamu hizmetlerinin (elektrik ve su) ödenmesi, bireysel sayaçların endikasyonlarına göre aylık olarak yapılır. Tahmini maliyet: su ~ 4 lira / küp; elektrik ~ 0.39 lira / kWh

  • Kompleksin bakımı için hizmetlerin maliyeti (AİDAT) 35 tl ila 240 tl arasında değişmektedir (ikincisi, gelişmiş bir altyapıya sahip ısıtma veya komplekslere sahip evler için).
  • Zorunlu Deprem Sigortası-DASK. Mülkün karesinden ve kapsama miktarından hesaplanır ve yılda yaklaşık 50 – 270 tl’ dır.